22 april 2013

När blir det nyttiga beteendet ONYTTIGT?

Jag har alltid gillat att röra på mej men under de senaste åren har jag varit riktigt jävla begränsad... Jag har åxå kunnat äta precis det jag velat... Men nu när kroppen börjar tillfriskna händer det en massa konstiga grejjer!! Har lagt på mej en hel del muskler den senaste tiden och muskler väger. Men jag blir livrädd när vågen går uppåt och mina jävla nojjor börjar göra sej påminda! Helt plötsligt är det även roligt att äta och så fort jag börjar att förbjuda vissa saker kommer brottandet med suget som ett brev på posten...

Också har vi energin som jag helt plötsligt har, eller åtminstone tror att jag har obegränsat med vilket inte är fallet och jag har så jävla svårt att hålla tillbaka alla "vill göra" saker... Vi går, vi gör och vi grejjar och PANG, där kom väggen... Hur ska jag veta vad som är lagom för att även kunna funka nästa dag eller dagen där på?? HUR??

Det är nog dags att besöka en dietist och ta hjälp av en sjukgymnast/terapeut...

Och jag är ju inte längre sjuk, men vem är jag då?? Jag vet ju inget annat!?

Inga kommentarer: